söndag 21 januari 2007

Fredag-Lördag rapport

På fredagkvällen bjöds det på Tacco dinner. För kvällen var speciellt inbjuden min kära flickvän SE. PB deltog oxå på denna kulinariska middag.
Kvällen förflöt lungt med avslutning framför TV:n. Vi kollade på Lets Dance, ganska roligt program.
SE och jag är helt eniga om att vi lätt skulle kunna vinna om vi bara blev inbjudna:-)

På lördagen besökte jag, PB och AB öppethus på Rudbecks gymnasium. PB kommer antagligen att börja där till hösten.
Verkar vara en bra skola, stor men trevlig. Många valmöjligheter vad det gäller utbildningen. PB ska välja en teknisk linje med inriktning design.
Kommer att passa han som handsken. Det kommer säkert att bli tre hårda år. Men det är han medveten om.

Efter Rudbeck åkte vi hem till AB och BD. Jag skulle hämta köttfärs i deras frys. Har min frysta mat inhyst hos dom eftersom min frys är trasig.
Dom passade på att bjuda på fika med god mackor till.

Jag promenerade hem i det lite kyliga vädret.
Väl hemma så bytte jag om till joggingkläder. Stack ut på en kortare 30 minuters tur. Har fått förhållningsorder av naprapaten att jag måste ta det lungt med löpningen eftersom jag har ont i benhinnorna. Måste gå lite i mellanåt.
Känndes i alla fall bra.

Lagade köttfärssås med spagetti till mig och PB. Det går alltid ner.

Åkte till SE och tillbringade en mysig kväll med min käraste.
Det blev sent.
Körde hem i ett riktigt snöoväder. Var hemma vid 3 tiden på natten.

1 kommentar:

Pipperoni sa...

Rudbeck är en bra skola. Min sambo jobbar som lärare där... Kanske din son får honom som lärare, vem vet. :) Världen är rätt liten ibland.