måndag 19 februari 2007

Helgrapport

Det har varit en skön helg.
Efter jobbet i fredags tränade jag lite försiktigt. Det känndes bra.
På kvällen åt PB, SE och jag snabbwookad ingefärskyckling med apelsiner.
Till det drack vi Japansk öl. Mycket gott.
Vi fortsatte kvällen med att prova några av de olika ölsorterna som jag fick i födelsedagspresent.
Jag gillar de amerikanska fulölen bäst:-)

På lördag steg vi upp relativt tidigt. Det var långfärdsskridskoåkning som gällde. 14 km på Norrvikens släta och fina is. Det gick väldigt bra halva streckan när vi hade medvind. Sen blev det tyngre på vägen hemåt. SE fick åka bakom mig i den relativt hårda motvinden.
Vi stannade och intog medhavd varm choklad, det är väldigt gott när man är ute.
I mål så festade vi på varsin apelsin.
En fin tur som ger mersmak.

När vi kom hem så lagade vi till Mex mat. Mextallrik, mums.
PB stack i väg för att jobba i Väsjöbacken. SE och jag åkte ut till Bålsta och bytte en av mina 50 årspresenter. Köpte en vattenkokare som jag är väldigt nöjd med. På hemvägen passade vi på att svänga förbi LK och KK. JK fyllde år så hon fick en blomkvast. Grattis JK på 22 årsdagen.

Väl hemma igen så kollade vi på Melodifestivalen och drack drinkar. GT och Margerita, gott men vi blev lite halvfulla:-)

På söndag morgon åkte PB tidigt till Väsjöbacken för att åka snowboard hela dagen. SE och jag tog det lungt. Vid lunch så åkte vi in till stan. Tog en promenad i Gammla stan, fikade och fortsatte upp på Söder där vi besökte en lägenhetsvisning.

När vi skulle åka i väg med bilen så funkade inte fjärkontrollen till larm/centrallås. Efter mycket micklande fick jag i alla fall den att funka. Kallt och pinsamt med en bil som bara tutar när man försöker köra i väg:-)

Väl hemma så åt vi pasta carbonara på SE:s vis. Gott som vanligt:-)

Så var en mycket mysig helg till enda.

Inga kommentarer: