torsdag 29 mars 2007

Diverse funderingar

Sitter här på jobbet och tittar ut genom fönstret.
Längtar ut i det fina vårvädret. När man har ett kontorsjobb så är man väldigt instängd.
En av dom få fördelarna som jag hade när jag jobbade i moppebutiken var att man kom ut och levde närmare årstidernas växlingar. Det är något jag saknar.
Skulle nog trivas bättre om jobbet var lite mer flexibelt. Om man tex då och då åkte ut på kundbesök el. liknande.
Känns instängt att sitta i sitt rum hela dagarna.

I kväll ska jag till världens vackraste frisör. S ska som vanligt klippa någon ball frisyr på mig. Hon brukar alltid vara den som bestämmer hur jag ska se ut i slut ändan:-)

Pipperoni skriver som komentar att det verkar trevligt att flytta till nytt och att man förhoppningsvis blir av med alla små konstiga husdjur som brukar ingå i en gammal lägenhet.
SE håller säkert med om det, hon har såna där små silvriga husdjur som pilar över golvet.
Kan iof. vara underhållande att titta på när man sitter på toaletten:-)

Jag har varit ganska bortskämd med nytt i dom senaste hemmen jag haft.
Efter skilsmässan flyttade PB och jag till en nyproducerad JM lägenhet i Råcksta.
Väldigt mysigt och trevligt. JM bygger väldigt fint och med hög kvalitet.
Huset vi bor i nu var bara två år när jag köpte det, så man kan nästan säga att det var nytt.

Mitt hus är nu på gång att säljas. Jag har skrivit avtal med en mäklare som kommer att sälja till högstbjudande. Han har första visningen redan i dag.
Känns lite vemodigt, men på samma gång så känns det väldigt bra att bryta upp och starta något nytt som jag är helt övertygad om att det är rätt.

1 kommentar:

Pipperoni sa...

Jag tror att det är bra med förändring ibland. :)
Håller med dig om att det är trist att sitta inne när det är så vackert ute. Jag har fördelen att kunna jobba hemifrån ibland och då brukar jag ta en promenad eller cykeltur på lunchen. Men jag kan också önska att jag hade ett mer flexibelt jobb ibland.