tisdag 13 mars 2007

Träning och vikt

Träningen går ganska bra.
Tränar styrketräning tre dagar i vecka på World Class.
Men får lätt ont i leder och muskler märker jag. Tycker att jag tar det försiktigt. Kan kanske bero på att man inte är så ung längre. Försöker i alla fall att dela upp muskelgrupperna på dom olika passen. Men ett är i alla fall säkert att jag blivit starkare och ökat lite i volym.
Konditionsträning kör jag nästan ingen alls för tillfället. Men planen är att komma igång med löpningen utomhus så fort som möjligt.
Vikten är jag lite fundersam över. Som minst vägde jag 71,5 kg i höstas. I morse vägde jag 74 kg. Dom senaste månaderna har jag legat ganska konstant på 72,5 kg.
Men jag äter fortfarande vettigt utom på helgerna som jag äter godsaker och inte alltid så mager mat. Märker på brallorna att jag ökat lite i omfång. Inte bra.
Men det är nog mer motion som gäller.

Inga kommentarer: